5/5 - (1 امتیاز)

13 قانون برای معامله گری روزانه، برای تازه کارها در بورس

برای معامله روزانه هم شبیه هر نوع بازی (گیم) ، قوانینی وجود دارد. اگر شما بازیکن جدیدی هستید ، باید مراقب مجموعه قوانین اولیه باشید. این قوانین قطعاً لازم الاجرا نیستند ، اما می توانند به شما در تصمیم گیری های اساسی و ارائه رهنمودهای گسترده تر کمک کنند.

  1. آگاهی و دانش

“دانش قدرت است.” دانش در اینجا شامل اطلاعاتی درباره روشها و ابزارهای اصلی معاملاتی ، اطلاعات مربوط به سهام مورد نظر شما برای معامله (مانند بودجه شرکت ، گزارشها و نمودارها) ، دانستن آخرین اطلاعات در بازارهای سهام ، پیگیری رویدادهایی که سهام را تحت تأثیر قرار می دهند و غیره. بدون دانش کارها، دشوارتر و خطرناک تر شوند.

13 قانون برای معامله گری روزانه، برای تازه کارها در بورس

13 قانون برای معامله گری روزانه، برای تازه کارها در بورس

به عنوان یک تازه کار ، وظایف خود را انجام دهید. لیستی از سهام های مورد نظررا تهیه کنید اطلاعات خود در مورد شرکت های منتخب و بازارهای عمومی بالا ببرید، روزنامه های تجاری را مطالعه کنید و به طور مرتب از وب سایت های معتبر مالی بازدید کنید. بهترین تصمیم، تصمیم آگاهانه است.

 

  1. واقع بین باشید

واقع بین بودن در مورد سود مهم است. در حالی که مشغول معامله هستید ، اطمینان حاصل کنید که برای کسب سودهای بیشتر و مناسب ، ضرر نخواهید کرد. بازارها حیله و تزویر دارند ، و بهتر است که با سود کمتری تسویه حساب کنید تا اینکه، ضرر سنگینی داشته باشید. برای از دست دادن یک فرصت پشیمان نباشید. زیرا، همیشه می توانید سهام مشابه را هنگام پایین رفتن قیمت، خریداری کنید. هر معامله سودآور هرچند کوچک به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می کند و همچنین به شما فرصتی می دهد تا استراتژی خود را دوباره امتحان کنید.

  1. معامله اعتباری

معامله اعتباری به این معنی است که شما از یک شرکت کارگزاری برای معامله وام می گیرید. وقتی از اعتبار به طور صحیح استفاده می شود ،به افزایش نتایج معاملات کمک می کند. به عنوان یک تازه کار ، برای استفاده از اعتبار محتاط باشید و حتی المقدور از آن استفاده نکنید تا زمانیکه تجربه بیشتری کسب کنید.

نکات کلیدی:

قوانین معاملات روزانه ممکن است برای هر معامله گر متفاوت باشد ، اما کنترل احساسات و محدود کردن ضررها برای هر استراتژی لازم است.

معامله گران مبتدی باید قبل از سرمایه خود ، حسابها را با “پول کاغذی” یا معاملات مجازی غیر واقعی معامله کنند.

معامله گران قبل از شروع معاملات به استراتژی شفاف نیاز دارند.

با این حال ، تنظیم استراتژی با گذشت زمان و آگاهی بیشتر معامله گر از بازار به همان اندازه مهم است.

  1. زمان ورود و خروج

دانستن قیمتی که می خواهید در آن وارد شوید و یا از آن خارج شوید می تواند به شما در سیو سود کمک کند و همچنین شما را از معامله نادرست ناشی از سردرگمی غیر ضروری نجات دهد. برای هر سهامی که قصد معامله دارید باید برخی از سطوح از پیش تعیین شده را در ذهن خود داشته باشید. در صورت مطلوب نبودن بازا ، برای کاهش ضرر از بازار خارج شوید.

  1. تعداد سهم

به عنوان یک مبتدی ، توصیه می شود حداکثر در یک معامله روزانه روی یک تا دو سهام تمرکز کنید. تا ردیابی و یافتن فرصت ها آسان تر باشد. اگر به طور همزمان سهام بیشتری خرید و فروش کنید ، ممکن است فرصت خروج در زمان مناسب را از دست بدهید.

  1. ساعات شلوغ

بسیاری از سفارشات انجام شده توسط سرمایه گذاران و معامله گران به محض باز شدن بازار در صبح شروع به اجرا می کنند و بنابراین به نوسان قیمت کمک می کنند. یک نفر باتجربه ممکن است بتواند الگوها را تشخیص داده و سودآوری مناسب را انتخاب کند. اما به عنوان یک تازه کار ، بهتر است در 15-20 دقیقه اولیه حرکت نکنید و بازار را تحریک نکنید. معمولاً ساعات میانی بهتر از ساعات اولیه و انتهای بازارهستند. اگرچه ساعت های شلوغ فرصت هایی را ارائه می دهند ، اما به عنوان یک تازه کار بهتر است از این زمان برای معاملات، خودداری کنید.

  1. مبلغی را کنار بگذارید

معاملات روزانه خطرناک هستند و احتمال ضرر و زیان زیاد است. به عنوان یک تازه کار ، مقدار اضافی از بودجه را که می توانید با آن معامله کنید و آماده از دست دادن آن هستید کنار بگذارید (که ممکن است این اتفاق نیفتد) و از پول ضروری زندگی ، هزینه های جاری و غیره استفاده نکنید.

13 قانون برای معامله گری روزانه، برای تازه کارها در بورس

13 قانون برای معامله گری روزانه، برای تازه کارها در بورس

  1. وقت بگذارید

بیش از هر چیز دیگری ، معاملات روزانه به وقت شما نیاز دارد. برای معامله کردن وقت بگذارید. این فرآیند به معامله گری نیاز دارد تا بازارها را جستجو کند و فرصت های متفاوتی را که در هر زمان در ساعت های معاملاتی ممکن است بوجود بیاید ، ردیابی کند.

  1. از خرید سهام شرکت های بی کیفیت خودداری کنید

به عنوان یک مبتدی در معاملات روزانه ، از سهام این شرکت ها دور شوید. این نوع سهام ها بسیار ناپایدار هستند و احتمال ضرر وجود دارد. خود را در معاملاتی که مشکل ساز هستند، گرفتار نکنید.

  1. سفارشات را محدود کنید

وقتی شما یک سفارش می دهید ، آن را با بهترین قیمت موجود در زمان اجرا می کنید. بنابراین در سفارش بازار “تضمین قیمت” وجود ندارد. در همین حال ، یک سفارش محدود ، قیمت را تضمین می کند ، اما اجرای آن را تضمین نمی کند. سفارشات محدود به شما کمک می کند با دقت بیشتری معامله کنید که در آن شما قیمت خود را (نه غیر واقعی بلکه قابل اجرا) برای خرید و همچنین فروش تعیین می کنید.

  1. منابع غیر قابل اعتماد و نامعتبر

به هیچ یک از پیامک ها ، نامه ها ، تبلیغات و غیره که ادعا می کنند سودهای بیش از حد معمول وجود دارد، اعتماد نکنید. البته همه این منابع ساختگی نیستند ، اما احراز هویت لازم است. به عنوان یک تازه کار ، مطمئن شوید که کسی شما را با یک معامله بد برای کمیسیون بیشتر فریب نمی دهد.

13 قانون برای معامله گری روزانه، برای تازه کارها در بورس

  1. هیجانی رفتار نکنید

مواقعی وجود دارد که بازارهای سهام اعصاب شما را خراب می کنند. شما به عنوان یک معامله گر روزانه باید یاد بگیرید که اعتماد به نفس داشته باشید و حرص ، و ترس را از خود دور نگه دارید. تصمیمات باید با منطق گرفته شود و نه با احساسات. این ممکن است برای یک مبتدی سخت باشد ، اما فقط کسی می تواند یاد بگیرد که احساسات خود را کنترل کند.

  1. حد ضرر داشته باشید

خرید و فروش روزانه به زمان ، مهارت و انضباط نیاز دارد. مهارت در طی یک دوره زمانی بیشتر می شود زیرا شما با اختصاص وقت خود در بازارها شرکت می کنید و با نظم و انضباط معامله می کنید. درک صحیح از برخی از استراتژی های معاملات روزانه خوب می تواند زمینه ساز این تلاش باشد. خودآموزی بهترین راه برای یادگیری است .

13 قانون برای معامله گری روزانه، برای تازه کارها در بورس

13 قانون برای معامله گری روزانه، برای تازه کارها در بورس

موارد مرتبط:

روانشناسی بازار- احساس خریداران و فروشندگان بازار سرمایه و بورس

نحوه سرمایه گذاری پول: یک راهنمای ساده برای رشد ثروت شما در سال 1399

قلق های طلایی از بزرگان برای موفقیت در بورس

مدیریت سبد دارایی – 4 مرحله برای ایجاد سبد سهام سودآور

پیج ایران_ساکسس